UŞAK TİCARET İL MÜDÜRLÜĞÜ

Tüketici Haftası Etkinlikleri Uşak'ta Başladı

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile PTT Genel Müdürlüğü arasında yapılan görüşme neticesinde Uşak Merkez PTT Hizmet Binasında tüketicileri bilinçlendirmek amacıyla stant açılmıştır. Standın açılışını Ticaret İl Müdürü Abdulhafiz Bozdağ gerçekleştirdi.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile PTT Genel Müdürlüğü arasında yapılan görüşme neticesinde Uşak Merkez PTT Hizmet Binasında tüketicileri bilinçlendirmek amacıyla stant açılmıştır. Standın açılışını Ticaret İl Müdürü Abdulhafiz Bozdağ gerçekleştirdi. Açılışa katılan basın mensuplarına, bilinçli tüketicinin sağlıklı ekonominin temelini oluşturduğunu ve Uşak Ticaret İl Müdürlüğü olarak 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunda bulunan ve 28 Mayıs 2014 tarihinde yürürlüğe girecek olan 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunda bulunan hakları tüketicilere bu hafta vasıtasıyla bilgilendirmek için standı açtıklarını söyledi. Başvuru için Valilik Binasının son katında Ticaret İl Müdürlüğü bünyesinde İl Tüketici Sorunları Hakem Heyetine şahsen ya da www.tuketici.gov.tr adresinden elektronik imzayla ve BİMER üzerinden başvuru yapmaları gerektiğini belirtti.
 


Postaneye gelen vatandaşlara Tüketici Sorunları Hakem Heyeti tarafından hazırlanan broşürler dağıtıldı ve görevli personeller tarafından tüketicilere hakları ile ilgili detaylı bilgiler verildi.



15 – 21 Mart Tüketici Haftası etkinlikleri çerçevesinde 13 Mart Perşembe günü İl Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanı Abdulhafiz Bozdağ ve üyeleri Vali Seddar Yavuz’u ziyaret etti. Daha önce Hakem Heyeti Başkanlığı yaptığı belirten Vali Seddar Yavuz "Ülkemizin kalkınması ve gelişmesi hedefi doğrultusunda alışverişle ekonomimizin canlı tutulmasını isteriz. Birimizin harcaması bir diğerimizin geliridir. Ancak tüketimde lüks ve israftan da kaçınmak lazımdır. Bununla birlikte alışveriş yapan her vatandaşlarımızın her ürünün faturasını, garanti belgesini, Türkçe kullanma kılavuzunu talep etmesi önemlidir. Tüketiciye kaliteli mal ve hizmet sunulması yasal bir yükümlülüktür, satılan ayıplı mal geri alınmaz dönemi artık kapanmıştır. Tüketici Hakem Heyetimize ve ALO 175 Tüketici Hattımıza yapılan başvurulara en kısa sürede cevap verilmektedir." dedi.